Här limmas underlaget för spåret på plats. Passbitarna mellan underlaget samt tvärspanten finns det för tillfället enbart den på mitten.
De två tvärspanten när sidostyckena kommer att sättas på plats senare. Här ser man en in av mina principer att det skall vara rejält med trälim när man gör sådana här saker.
Här limmas stödbiten för sidospanten som är nära ändarna av modulen. Dessa görs enbart för extra stabilitet. Den kommer att skruvas från utsidan för extra styrka.
På spårunderlagets undersida limmas och skruvas två ljuddämpandebitar på plats. De skall sitta lite på snett för att sprida ljudet så att man inte får ett resonansljud. Vi får se hur bra de fungera och om det behövs mera ljuddämpande mekanismer. Hur det ser ut kommer att visas senare i byggloggen.
Här syns hålen till tvärspanten och att dessa är försänkta så att man kan spackla över skruvskallen. Jag vill ha släta sidor samt att dessa kommer att bli målade och vackra.
Här ser man skruven som inte är helt nedskruvad ännu. Samt skruvarna på gaveln är inte helt nedförsänkta på ett korrekt sätt, vilket jag korrigerade senare genom att skruva ut skruven samt försänka lite mera innan jag skruvade tillbaka skruven.
Utav någon anledning vart det 3 eller 4 skruvar på dessa två moduler (den ena Rö hållplats den andra kommer att bli Sparren banvaktsstuga).
Försänkning av skruvar. Tänkte få helt släta sidor på framsida och baksida. Dessa stack upp lite och behöver försänkas så att de kan spacklas över.
Nu är grundstommen av modulen klar. Det som följer näst är beninfästningar. Modulen kommer att få fyra infästningar så att den kan stå på egna ben eller om det skall kopplas ihop med andra moduler så behöver man enbart använda två ben om inte underlaget kräver alla fyra benen. Därefter kommer en markisoleringsplatta att läggas in bredvid spåret för att ge en grund för landskapet.